Jeg erklærer herved, at oplysningerne i anmeldelsen svarer til de faktiske forhold og at jeg er opmærksom på, at skaden kun må
udbedres efter aftale med DANRISK. Nærværende skadesanmeldelse fremsendes direkte til DANRISK, sammen med kopi af
kvittering fra købet af brillen og kopi af forsikringscertifikatet. Dette skal ske inden henvendelse til Profil Optik. Er skaden opstået
udenfor Danmark kan denne også være dækket, men den skal anmeldes til DANRISK i Danmark og brillen skal repareres hos en
forhandler anvist af DANRISK, i Danmark. DANRISK forbeholder sig ret til, at lade en ekspert undersøge de nærmere
omstændigheder ved enhver skade, ligesom DANRISK kan bede om yderligere oplysninger og dokumentation, hvis dette vurderes
nødvendigt. Skadesanmeldelsen skal indgives uden forsinkelse, efter at den forsikrede har fået kendskab til skaden. Hvis DANRISK
anerkender skaden, henvises forsikrede som udgangspunkt til den Profil Optik, der har solgt brillen. I tilfælde af skade, kan såvel
forsikringstager som forsikringsgiver opsige forsikringen, uanset udfaldet af skadebehandlingen, såfremt opsigelsen sker senest 4
uger efter afslutningen af skadebehandlingen.
Såfremt forsikrede kan gøre krav gældende mod 3. mand, indtræder Chartis i sikredes plads.
Forsikringstager accepterer med sin underskrift, at DANRISK kan udveksle oplysninger med andre selskaber for en afklaring af
skaden - herunder personoplysninger. |